Avaleht » Blogi » Uudised » Yves Saint Laurent kasutamas enda brändi, et müüa sigarette naistele Venemaal ja Aasias

Yves Saint Laurent kasutamas enda brändi, et müüa sigarette naistele Venemaal ja Aasias

Tubakareklaam on keelatud nii Ameerikas kui Euroopas, kus paljudes piirkondades on kehtestatud ka suitsetamist piiravad seadused avalikes kohtades ja siseruumides suitsetamise kohta. Kuid moetööstuses on suitsetamine endiselt moes.

Terviseriskid, mis kaasnevad suitsetamisega ei paista Yves Saint Laurenti (YSL) morjendavat, kes reklaamib ja müüb endanimelisi sigarette.Need on pakendatud kenasse kuldse kirjaga musta pakendisse ning neid reklaamitakse Aasia ja Venemaa naistele.

Reklaamiks kasutatakse fotot suitsetavast modellist, kelle sarnasus Kate Mossiga on kahtlustäratav. Kate Moss sattus kriitikatule alla, kui ta suitsetas mõned kuud tagasi, kõndides poodiumil Louis Vuttoni moeshowl.

Interneti kaupmehed, kes müüvad YSL sigarette kuni hinnaga $44 plokk (200 suitsu), tunnistasid, et toode tuli esmakordselt müügile 1989 aastal.

Reklaamkirja sisuks ostjatele on, et brändi eesmärgiks on anda sigarettidele klassikaline väljapeetud imago. „YSL sigaretid pakuvad naisele vajalikku eneseuhkust, mis muudab ta atraktiivsemaks neist, kes suitsetavad teisi sigarette ja ka neist, kes ei suitseta.“

Taoline reklaamisõnum on ebamugav lääneriikidele, kus tubakavastasesse võitlusesse on investeeritud suuri summasid, et vähendada tubaka tarvitamisest põhjustatud surmajuhtumeid.

Deborah Arnott, Suurbritannia tubakavastase võitluse organisatsiooni ASH juht, ütleb, et Yves Saint Laurent peaks häbi tundma.

Ta teatas: „Hetkest kui reklaamide keelustamine keelas ära kõik tubakareklaamid ja tubakafirmade sponsortehingud, on noorte suitsetajate arv langenud kolmandiku võrra. Suurbritanniasse need sigaretid müüki ei tule, sest brändijagamine, et edendada suitsetamist on keelatud. Tegelikult on see keelatud kogu Euroopas. Kahjuks nii Venemaal kui mitmetes Aasia riikides, ei ole lapsi kaitstud taoliste tubakafirmade meelitamistaktikate eest, kes kasutavad uhkeid brändinimesid nagu YSL, et muuta noored sõltlasteks, mille tagajärg on tihti surm või oluline terviserike. YSL peaks talise tegevuse pärast tundma häbi.“

Ameerika kopsuorganisatsioon on avaldanud, et suitsetamisest tulenevate haiguste tõttu sureb aastas enam kui 430 000 inimest, sh infarktijuhud.

Vastavalt Suurbritannia Vähiseltsi uuringutele on enam kui veerand (28%) surmaga lõppenud vähijuhtumitest suitsetamisest põhjustatud.

Samuti on Suurbritannias meeste seas 90% surmaga lõppenud kopsuvähi juhtumid just suitsetajate puhul ja naiste seas on see sama number 80%.

Yves Saint Laurent, kes suri 2008 aastal nimetas 1966 aastal disainitud naiste kostüümi nimega Le Smoking. See sama disain mõjutab moetööstust tänini.

YSL järgis sigarettide näitel Cartier’i ja Pierre Cardin’i eeskuju, kes on samuti andnud tubakafirmadele õiguse kasutada enda logo.

Allikas: MailOnline

Jaga seda postitust

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga